Białostockie Centrum Analiz Medycznych
Sob. - Niedz. : zamknięte
rejestracja@bcam.pl

Najpopularniejsze posty

85 733 23 56 668 674 111
Adres e-mail rejestracja@bcam.pl
Punkty pobrań

PAKIET ODPORNOŚĆ W DIECIE ROZSZERZONY

PAKIET ODPORNOŚĆ W DIECIE ROZSZERZONY

85 733 23 56

biuro@bcam.pl

Przejdz do badania

Opis pakietu

Odporność organizmu zależy od wielu czynników, jednym z nich jest odpowiednia dieta. Układ immunologiczny funkcjonuje prawidłowo, jeśli dieta jest dobrze skomponowana i dostarcza ważnych dla odporności składników odżywczych.

W pakiecie podstawowym znajdziemy następujące badania:

  • witamina D – badania prowadzone w ostatnich latach dostarczyły dowodów na istotną rolę tej witaminy w regulacji funkcji układu odpornościowego. Niedobór witaminy D3 wiąże się z licznymi chorobami – nowotworowymi, autoimmunologicznymi, a także infekcyjnymi. Witamina D3 wpływa na komórki układu immunologicznego, do których zalicza się m.in. makrofagi, limfocyty B i T, eozynofile i neutrofile. Ponadto witamina ta nasila wytwarzanie katelicydyny, białka o właściwościach bakteriobójczych. (Źródło:https://dieta.mp.pl/zasady/138515,7produktow-zywnosciowych-wspomagajacych-odpornosc)
  • witamina A – wspomaga procesy odpornościowe i bierze udział w zapobieganiu zakażeniom górnych dróg oddechowych czy przewodu pokarmowego. Działa ochronnie na skórę, błony śluzowe oraz tkankę nabłonkową – współuczestniczy w produkcji śluzu chroniącego nabłonki, dzięki czemu bierze udział w zapobieganiu zakażeniom przewodu pokarmowego, dróg oddechowych, dróg rodnych, dróg moczowych i skóry. Wspomaga procesy odpornościowe organizmu, dzięki właściwościom przeciwutleniającym chroni przed działaniem wolnych rodników.
  • żelazo – jest pierwiastkiem biorącym udział w transporcie tlenu. Najgroźniejszym skutkiem jego niedoboru jest niedokrwistość, jednak jego brak powoduje również, że jesteśmy bardziej narażeni na infekcje i przeziębienia.
  • cynk – niedobór cynku prowadzi m.in. do spadku odporności immunologicznej, na co szczególnie narażeni mogą być wegetarianie.
  • selen – jest mikroelementem stymulującym układ odpornościowy, jako antyoksydant chroni przed działaniem wolnych rodników. Jest również niezbędny do prawidłowej syntezy, aktywacji i metabolizmu hormonów tarczycy. Badanie poziomu selenu przed planowaną suplementacją jest bardzo istotne, ponieważ jest to pierwiastek o niewielkich widełkach dawki zalecanej i toksycznej. Powoduje to, iż korzystne i niekorzystne skutki działania selenu mogą się nakładać.
  • index omega 3 – kwasy omega 3, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, pełnią wiele ważnych funkcji w naszym organizmie. M.in. wspierają układ odpornościowy, pomagają zwalczyć infekcje. Mają działanie przeciwzapalne. Niestety współczesna dieta nie dostarcza prawidłowych ilości kwasów omega 3, dlatego ich niedobór jest powszechny. Index omega 3 pokazuje wzajemny stosunek kwasów EPA i DHA, obrazujący kondycję m.in., układu krążenia.